varbergvarberg.blogg.se

En blogg om Varberg, för alla som älskar, hatar eller besöker Varberg! Här kan ni läsa mina tankar angående sådant som händer i och omkring denna fina, lilla stad!

Vår i Varberg!

Publicerad 2013-03-05 09:28:00 i Allmänt

      
 
 
Hej gott folk!
 
Bilden här ovan är tagen i söndags när vi var ute på en trevlig promenad längs havet. Jag flyttade till Varberg 1994, men slutar aldrig att bli nykär i solnedgångarna. Jag har sett solen dränkas otaliga gånger i otaliga städer, men det är något särskilt med Varberg!
 
Tycker man att den här bilden är fin, så ska man veta att min mobilkamera inte kan fånga in hälften av färgerna som man fick se ... från blodrött till illblått - allt på en och samma himmel!
 
Jag har bott i 14 städer i mitt liv och älskat dem alla (mer eller mindre ;-), jag har liksom bott i Hova!!) , men Varberg är staden som jag fått lära mig att älska. Det var inte kärlek vid första ögonkastet, inte ens andra, men kär blev jag, och dessa solnedgångar hade sin förtjänst i det hela! Idag är det en underbar dag, solen skiner och jag hoppas att ni alla njuter av vårkänslorna! Puss och kram, syns på stan!
 
P.S Glöm inte att gå in på varbergvarberg.se om ni vill se vad som händer i Varberg i dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela