varbergvarberg.blogg.se

En blogg om Varberg, för alla som älskar, hatar eller besöker Varberg! Här kan ni läsa mina tankar angående sådant som händer i och omkring denna fina, lilla stad!

Bags! Bags! Bags!

Publicerad 2013-04-04 14:25:00 i Allmänt

Alla skyltfönster skriker VÅRNYTT och det är underbart, för vi vill lämna den dystra vintern bakom oss, och likt påfåglar stoltsera med glada, underbara vårfärger. Svart och grått är nästan aldrig vårens färger, det är alltid de  lite roligare färger som gäller- men VILKA?
 
Bättre fråga tio gånger än gå vilse en som de säger- så jag gick in till Din Väska och frågade de mycket hjälpsamma väsk-kunniga tjejerna vad som gäller i vår. De förklarade att i vår så gäller det att pryda sin hand med en orange, gul eller blå väska om man vill följa med i trend
 
svängarna. Pastell-färgat finns också som val,  samt som man kan välja blommiga mönster om man vill markera våren på ett trendigt sätt. Själv ÄLSKAR jag den gula trenden..
 
 
 
 
 
 
Orange är också super-fint och klär inte bara budhistiska munkar!
 
 
 
 
OCH blått är riktigt fint - speciellt  kombinerat med en gul scarf - jag älskar blått och gult tillsammans- det finns en anledning till att sol och en klarblå himmel är en så bra kombination!
 
 
 
Pasteller är väldigt rätt varje vår, trots att jag själv förredrar lite mer skrikiga färger. Finns dock mycket fint att välja på!
 

 
Och så den gladaste väskan i stan:
 
De är ganska prisvärda - och har ni dessutom en Sweet app, så får ni dessutom 20% på valfri väska på Din Väska.
 
Jag var inne och kikade på H&M också och det enda jag kan säga är att det ser dystert ut på HMs väskvägg:
 
 
 
 
Tycker att det känns lite trist för att vara VÅRnytt. Trots det är det nog många som kommer att haka på nit-väskan , då ju många även tagit till sig trenden med nit-prydda boots, trots att det är en trend som håller på att försvinna. Förbered er på en nit-overload!
 
Lite gladare ser det ut på Marina - trots att det inte är en väsk-orienterad butik, så finns det en och annan goding-
Supersnygga och så har ju även Marina ett erbjudande med 10% rabatt med Sweet-kod. Jag är på inget sätt affilierad med Sweet, så ni vet! Tycker dock att det är rätt smidigt, särskilt när man ändå är och handlar - så lätt att ta fram telefonen och spara några hundralappar. Vad kan jag säga - jag är en fyndare  :-)
 
Trots alla dessa underbara vårväskor, så kommer jag nog ändå att satsa på en svart Steve Madden, men vad gör man när en sådan dyker upp för 170 kr?! Till sommaren blir det nog en fin pippi-gul, och jag hoppas att dessa glada färger överskuggar de hemska trenderna som är på väg från catwalksen- genomskinnligt, zigenar-inspirerat och metall. Vet inte vad som är värst. Ok,metall är värst. Dock längtar jag till nude-tote-bag stilen.
 
Önskar er en underbar dag med era älsklingsväskor, alla mode-vänner :-)
 
Puss o kram, syns på stan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela